● 
اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
امر به معروف و نهی از منکر
 
   
حدیث

 

 

 

امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند



أوشَک دَعوَةً وَ أسرَعُ إجابَةُ دُعاءُ المَرءِ لاِخیهِ بِظَهرِ الغَیبِ

 

دعایی که بیشتر امید اجابت آن می‌رود

و زودتر به اجابت می‌رسد،

دعا برای برادر دینی است در پشت سر او.

 

 

 

اصول کافی، ج ۱، ص ۵۲ 

 

 

 

 

 

 حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم:  

 

 

«لایَحِلُّ لِعَینٍ مُؤمِنَهٍ تَرَی

 اللَّهَ یُعصَی فَتَطرِفَ حَتَّی تُغَیِّرَهُ»

 

 

برای چشم با ایمانی که عصیان خداوند

 رامی بیند، روا نیست آن چشم

 به هم خورَد تا این که وضعیت را تغییر دهد.

 

 

 

(وسائل الشیعه، ج١٦، ص١٢٦)

 

 

  

 

 

امام علی علیه السلام می فرمایند :

 

 

«إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ و النَّهيَ عَنِ المُنكَرِ ،

لَخُلُقان مِن خُلُقِ اللّه ِ سُبحانَهُ ،

و إنَّهُما لا يُقَرِّبانِ مِن أجَلٍ و لا يَنقُصانِ مِن رِزقٍ . »

 

 

همانا امر به معروف و نهى از منكر

 دو خصلت از خصلتهاى خداوند سبحان هستند

 و اين دو نه مرگ را نزديك مى كنند

 و نه از روزى [انسان ]مى كاهند.

 

 

 

(نهج البلاغه خطبه ١٥٦ صفحه ٢٩٠)

 

 

 

 

  


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احادیث بیشتر....

 
معرفی نرم افزار

 

«نرم افزار جدید کاربردی نهج البلاغه»

 

 

«نرم افزار جدید کاربردی نهج البلاغه»

محصول تلاش

#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی

همراه با روش نهج البلاغه خوانی

با امکاناتی همچون برنامه مطالعه روزانه، نهج البلاغه صوتی،

معرفی محصولات، ارتباط با شبکه های مجازی نهضت و...

 

لینک دانلود در کافه بازار

 



نرم افزار های بیشتر را در اینجا ببینید......

 
بازدید ها

0121561
Membership تعداد اعضاي سايت:29940

People Online بازديدكنندگان آنلاين:
Visitors بازديدكنندگان: 18
Members اعضا: 0
Total Users مجموع: 18

Onine Now Online Now:
 
 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

  

 

 

  

 
 

  


 



 

 

 

 

 

 
اخبار و مقالات
امتحان الهی در حوادث طبیعی

تاریخ ایجاد   1398/01/18 - 12:00  تعدادمشاهده  936 بازگشت


حوادث طبیعی و مصیبتهای دنیایی از مسائلی است که از لحاظ دینی به عنوان امتحان الهی مطرح میشود. امتحان الهی بودن حوادث طبیعی و نوع مواجهه انسان با آن در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است که بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از این بیانات را منتشر میکند.


* حوادث طبیعی امتحان الهی است
خدای متعال، افراد بشر را با حوادث طبیعی امتحان میکند. درحقیقت، همه‌ی این حوادث طبیعی، امتحان خداست و مسلمان صحیح و سالم، آن کسی است که وقتی حادثه به وجود آمد، با تلاش و نیرو و فعالیت، آن حادثه را جبران کند.
هر کسی در حادثه‌ی زلزله زحمت بکشد و تلاش کند تا حادثه را جبران نماید، او از عهده‌ی امتحان برآمده؛ و هر کسی که در مقابل این حوادث تلخ و خسارتبار، دست روی دست بگذارد و تلاش نکند، او در امتحان مردود شده است. بحمداللَّه ملت سخاوتمند و بزرگوار ما، در این قضیه‌ی مهم، با زلزله‌زدگان همدردی کردند. خدا را شکر میکنیم که ملت ایران از این امتحان سربلند بیرون آمد.
سخنرانی در جمع مردم روستای نیارک، به هنگام بازدید از مناطق زلزله‌زده‌ی شمال کشور ۱۳۶۹/۰۴/۱۸
 
* حوادث طبیعی باید انسان را به خدا نزدیک کند
اسلام به ما تعلیم میدهد که این حوادث چیست. یا بهتر بگوییم، اسلام به ما تعلیم میدهد که با حوادثی از این قبیل، چگونه باید رفتار کرد و چه‌طور باید با آنها روبه‌رو شد. فرق نمیکند، هم حوادث تلخ طبیعی - مثل زلزله، سیل و از این قبیل - و هم حوادث تلخی که به وسیله‌ی انسانها به‌وجود می‌آید - مثل جنگها، قتل‌عام‌ها، کشتارها - حوادث است. اسلام، همه‌ی این حوادث را با یک دید نگاه میکند. «و ما ارسلنا فی قریة من نبىّ الّا اخذنا اهلها بالباساء والضّرّاء»: ما همه‌ی کسانی را که به رسالت الهی مخاطب شدند و بار مسؤولیت بر دوششان قرار گرفت، با این‌گونه حوادث مواجه میکنیم. هم با حوادثی از قبیل جنگ - حوادثی که به دست انسانها به‌وجود می‌آید - و هم با حوادث طبیعی، مثل گرسنگیها، مرگ و میرها و از این قبیل مواجه میکنیم. چرا؟ «لعلّهم یضّرّعون». این حوادث، باید انسان را به خدا نزدیک و آشنا کند و دل او را به خدا متوجه نماید. در آیه‌ی سوره‌ی انعام هم همین‌طور خداوند متعال خطاب به نبیاکرم میفرماید که قبل از تو، همه‌ی این امتها و جمعیتهایی که دین بر آنها نازل شد و مسؤولیت بر دوش آنها قرار گرفت، با این‌گونه حوادث مواجه شدند.
سخنرانی در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مکه‌ی مکرمه ۱۳۶۹/۰۴/۰۶
 
* امتحان الهی به معنای عبور از یک مرحله سخت است
این حوادث، امتحان و ابتلاست. امتحان، بدین معنا نیست که یک آزمایش است تا خدا ما را بشناسد؛ یا یک آزمایش است که ما خودمان، خودمان را بشناسیم - هیچ‌کدام از اینها نیست - بلکه امتحان، عبور از یک مرحله و مواجه شدن با یک بار سنگین است. امتحان، یک گردنه در یک مسیر است. یا شما از این گردنه عبور خواهید کرد، یا پشت گردنه خواهید ماند؛ از این دو حال، خارج نیست. مصایب دنیا، در حکم بارهای سنگینی است که بر دوش شما قرار میگیرد. یا این بار را بلند خواهید کرد - این بار، کمر شما را نخواهد شکست - یا زیر این بار، درمیمانید و عاجز میشوید. از این دو حال، خارج نیست. خدای متعال، امتحانها را بر سر راه افراد و ملتها قرار میدهد، تا این ملتها این بارها را بردارند، از این گردنه‌ها عبور کنند و به این وسیله، به مقامات عالی برسند و در جایگاه شایسته و مناسب خود قرار بگیرند. به حوادث، با این دید نگاه کنید.
سخنرانی در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مکه‌ی مکرمه ۱۳۶۹/۰۴/۰۶
 
* امتحان الهی هم برای مصیبت‌دیدگان است و هم برای سایر مردم
وقتی حادثه‌ی زلزله برای کشور و ملتی پیش می‌آید، این ملت با این حادثه چگونه برخورد خواهد کرد؟ یا همه‌ی آحاد ملت، از این گردنه‌ی سخت عبور میکنند و این داروی تلخ را مینوشند، یا پشت این گردنه میمانند. این، سرنوشت‌ساز است. اگر از این گردنه، بسلامتی عبور کردید، برنده هستید و به سرمنزل خواهید رسید. اگر شما که مصیبت‌زده‌ی حادثه هستید، توانستید صبر کنید؛ دل را به خدا متوجه نمایید؛ از خدا پاداش بخواهید؛ با ذکر و یاد الهی، مصیبت را بر جان و قلب خود گوارا کنید؛ شما که خانه و کاشانه‌تان، در این حادثه ویران شده است، اگر توانستید همت کنید، تا با عزت و کرامت، این خانه را دوباره بسازید؛ زندگی را به راه بیندازید؛ از این حادثه، درس عبرت بگیرید؛ به قدر لازم، محکم‌کاری بکنید؛ از این گردنه، بسلامت عبور کرده‌اید.
اگر شما ملت - که این حادثه در میانتان اتفاق افتاده است - توانستید تعاون و همکاری کنید، مهربانی و دلسوزی کنید، از مال و نیروی بازویتان استفاده کنید، با نظم و انضباط و سرعت و چابکی و فداکاری، به یاری همنوعانتان بشتابید و مصیبت را بر مصیبت‌زدگان هموار کنید، از این گردنه بسلامتی عبور کرده‌اید. اگر این حادثه موجب بشود که از آن درس بگیریم، خودمان را مجهز کنیم، روشهای مقابله‌ی با حوادث طبیعی را یاد بگیریم و به کار ببندیم؛ از این گردنه بسلامتی عبور کرده‌ایم، از آن درس گرفته‌ایم و سود برده‌ایم.
اما اگر خدای نکرده، حادثه‌یی مثل زلزله، موجب بشود که ما مأیوس بشویم، از کار وامانده بشویم، به یاری همنوعانمان نرویم، از حادثه درس نگیریم، چشم به کمک دیگران بدوزیم، بنشینیم تا دیگران برای ما کار بکنند - چه دیگرانی از میهن خودمان، چه دیگرانی از سایر نقاط عالم - اگر این حادثه، به ما و به مصیبت‌زده، تنبلی و بددلی و عدم تحرک لازم ببخشد، از این حادثه ضرر کرده‌ایم و این حادثه به ضرر ما تمام شده است. بعضی از ملتها، از حوادث تلخ، نردبانی برای صعود و عروج میسازند. بعضی از ملتها، در حوادث شیرین هم، گاه لغزش پیدا میکنند و سقوط میکنند. اینها همه درس است. این درسی است که اسلام به ما میدهد.
سخنرانی در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مکه‌ی مکرمه ۱۳۶۹/۰۴/۰۶
 
* تحمل سختی‌های زندگی نزد خداوند اجر دارد
هیچ تلخی‌یی در زندگی برای انسان پیش نمی‌آید، مگر این‌که اگر در برابر آن تلخی برای خدا صبر کند، خدا عوض آن را در زندگی اصلی انسان - که زندگی بعد از عبور از مرز حیات و مرگ است - به او خواهد داد. هیچ‌کس در محاسبات الهی سرش کلاه نمیرود. کسی که برخوردار است، در مقابل عمل صالح یکطور پاداش میگیرد؛ کسی که آن برخورداری را در دنیا ندارد، در مقابل همان عمل صالح پاداش بیشتری از خدا میگیرد. خدای متعال هیچ رنج و زحمتی را در زندگی انسان بیاجر نمیگذارد. کسی که از زلزله آسیب میبیند، پیش خدا اجر دارد؛ کسی که عزیزان خود را از دست میدهد، پیش خدا اجر دارد؛ کسی که سختیها و تلخی‌های زندگی را تحمل میکند، پیش خدا اجر دارد. اسلام تأکید میکند که انسان باید تلاش کند؛ سختیها و تلخیها را تا حدی که مقدور نیروی بشری است، به شیرینی و کامیابی تبدیل کند؛ یعنی باید کار کرد، تلاش کرد و احقاق حق کرد - اینها به جای خود محفوظ - اما در عین حال تلخی و نامرادی در بخشی از مسائل زندگی انسان، پیش خدای متعال اجر دارد؛ این را ما باید بدانیم.
زلزله‌زدگان، آسیب‌دیدگان، عزیز از دست‌دادگان، آسیب‌دیدگان مالی و خسارت دیدگان باید بدانند که در مقابل آنچه از دست میدهند، وقتی دل به سمت خدا داشته باشند و پای خدا حساب کنند، خدای متعال به آنها عوض خواهد داد. این‌طور نیست که خسارت‌دیده‌ی زلزله با کسی که خسارت‌دیده‌ی زلزله نیست، پیش خدا یکسان باشند؛ نه، خدا به او اجری میدهد، که به این نمیدهد.
بیانات‌ در دیدار مردم شهرستان زرند ۱۳۸۴/۰۲/۱۴
 
* اجر الهی برای هر مصیبت به تناسب سنگینی آن مصیبت است
مصیبت‌دیدگان بم بدانند که این‌گونه مصائب سنگین در معیار و دیوان الهی بدون اجر نیست؛ اجر هر مصیبت به تناسب سنگینی آن مصیبت است و مصیبت‌دیدگان باید خدا را پاسخگوی دلِ داغدیده و نیاز روحِ درهم شکسته خود بدانند؛ به خدا توکّل کنند. کلام «انّالله‌واناالیه‌راجعون» درست است؛ التیام است؛ تسلّای دل مصیبت‌دیدگان است. آن کسی که میداند در مقابل هر مصیبتی - چه مصیبت طبیعی و چه مصیبت تحمیلی - که بر انسان وارد شد، خدای متعال به او پاداش روشنیبخش میدهد که چشم و دل او را روشن میکند، به‌طور قهری تسلّی پیدا میکند؛ این واقعیت است. خدای متعال میفرماید: «اولئک علیهم صلواة من ربّهم و رحمة»؛ صلوات و رحمت الهی بر مصیبت‌دیده، بزرگترین پاداش اوست. این تعارف و سرسلامتی زبانی نیست، بلکه فیض و فضل الهی بر مصیبت‌دیده است؛ لذا در جای دیگری از قرآن میفرماید: «هو الّذی یصلّی علیکم و ملائکتهُ لیخرجکم من الظّلمات الی النور»؛ صلوات الهی انسان را از ظلمت خارج میکند؛ به نور رهنمون میشود؛ تاریکیها را از انسان میگیرد. این بزرگترین دستاورد مصیبت‌دیده است. این عزیزان ما در مقابل این داغ عظیم و مصیبت بزرگ، خدا را به یاد داشته باشند و با او درد دل و محاسبه کنند؛ از خدا کمک و تسلّی بخواهند؛ خدای متعال اجر خواهد داد.
بیانات در دیدار مردم قم‌ ۱۳۸۲/۱۰/۱۸
 
* تلفات مصائب طبیعی محصول سهل‌انگاری بشر است نه خدا
این مصائب طبیعی، معلول و محصول عملکرد خود بشر است. اینها بلایی است که خود ما با کوتاهیها و سهل‌انگاریها برای خودمان درست میکنیم. اگر آن کسی که متکفّل ساختن خانه زید و عمرو است، خود را مسؤول بداند و خوب، علمی و با دلسوزی کار کند، یا زلزله تلفاتی نخواهد داشت، یا این‌قدر نخواهد داشت. نتیجه‌ی کوتاهی این میشود که این‌طور خسارت سنگین؛ از دست رفتن چندین هزار نفر، پیش می‌آید و داغش بر دل ملت میماند. باید خیلی احساس مسؤولیت شود. کسانی که ساختمان می‌سازند؛ کسانی که خانه به مردم میفروشند؛ کسانی که در دستگاههای دولتی مسؤول نظارت بر این امور هستند و کسانی که سرمایه‌های خود را در این راه به‌کار می‌اندازند، مسؤولند و اینها باید فکر چنین چیزی را بکنند. آن جایی که مسؤولیت و وظیفه به سراغ کسی آمد، خسارت کم میشود؛ اما آن جاییکه بیمسؤولیتی شود، مصیبت پیش می‌آید - «فبما کسبت ایدیکم»؛ «ما اصابک من سیّئة فمن نفسک» - و عدّه‌ای از مردم بی‌گناه و مظلوم قربانی میشوند. بنابراین آحاد کسانی که در این زمینه‌ها فعالیت دارند، مسؤولیت دارند و باید متوجّه این نکات باشند؛ خودشان خسارتها را کم کنند.
بیانات در دیدار مردم قم‌ ۱۳۸۲/۱۰/۱۸



 
سیره شهدا
● بریده‌ای از کتاب «راز انگشتر»؛ روایت‌هایی از سبک زندگی شهید مدافع حرم «سعید بیاضی‌زاده»
     Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA ...

● روحانی مسجدی که به خاطر یک زن قَمه خورد!
    روحانی مسجدی که به خاطر یک زن قَمه خورد! چند شب پیش که می‌خواستم از مسجد به سمت خانه حرکت کنم، وارد خیابان طیب شدم و دیدم دو نفر مرد برای یک زن مزاحمت ایجاد کرده‌اند و برای آن که به آن زن کمک کنم، ماشین را متوقف کرده و از خودرو پیاده شدم . ...

● احمد عباسی شهید امر به معروف و نهی از منکر
     احمد عباسی شهید امر به معروف و نهی از منکر       این روزها بیشتر از هر وقت دیگری برای نسلی که فقط از روزهای دفاع مقدس شنیده حال و هوای آن دوران قابل درک تر است. ایامی که فضای رزم و جهاد کوچه و پس کوچه های سرزمینمان را عط ...

● شهید امر به معروف.شهید علی خلیلی
   "هیچ کس پشت آدم نیست! من به عشق لبخند حضرت آقا رفتم و این کار را کردم." این را جوانی 21 ساله، با دردی سرشار از بی مهری برخی مسئولین و جامعه از عمق قلبش میگفت. جوانی که طعم گس آهن آب دیده قمه را تا شاهرگ گردن و تارهای صوتی اش احساس کرده ...

● شهید امر به معروف-شهید قدرت‌الله محمدی
   -شهید قدرت‌الله محمدی (۱۲ مرداد ۷۵) تاریخ شهادت : ۱۲/مهر/۱۳۷۵ محل تولد : /اسدآباد محل شهادت :میدان ابوذر قدرت‌الله در روستای «اسد‌آباد» از توابع استان همدان پا به عرصه گیتی نهاد و در سایه پرورش اسلامی خانواده رشد نمود. او کارش را از کارگاه مص ...

● شهید امر به معروف - کمال ولی زاده
   -شهید امر به معروف - کمال ولی زاده تاریخ تولد :۱۵/اردیبهشت/۱۳۲۲ نام پدر :قربان تاریخ شهادت : ۲۹/اردیبهشت/۱۳۷۰ محل تولد :اردبیل /اردبیل محل شهادت :تهران، خیابان باب همایون مزار شهید :تهران،‌ بهشت‌زهرا قطعه ۷۲ کمال در تاریخ ۱۵/۲/۱۳۲۲ در خانواد ...


 
فیلم ها و کلیپ ها
● طلا هستی دختر خودت را نفروش
     دانلود ...

ادامه...

● نماهنگ | پیامی دارم
     شهدا تا هستند، با تن خودشان دفاع میکنند، وقتی میروند، با جان خودشان: «وَ یَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون». تا هستند، جانشان و تنشان و حرکت مادّی‌شان در خدمت اسلام و در خدمت ...

ادامه...

● انیمیشن جالب نگرشی نو به امربه معروف ونهی ازمنکر
   انیمیشن جالب نگرشی نو به امربه معروف ونهی ازمنکر Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA ...

ادامه...

● زوج طلبه و امر به معروف در قم
    یک زوج جوان طلبه در یک اقدام جالب امر به معروف و نهی از منکر جدیدی را به نمایش می گذارند......     Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA ...

ادامه...

● سلمان محمدی شرح حدیث مقام معظم رهبری
       بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنةاللّه علی اعدائهم اجمعین. «عَن مَنصورِ بنِ بَزرَج، قال: قُلتُ لِأَبی‌عَبدِاللّهِ الصّادِق علیه‌السلام: ما أَکثَرَ ما أَس ...

ادامه...

● فیلم/ شواهدی تکان دهنده از نگاه دولت به مفاهیم سند ۲۰۳۰
   نننن   ...

ادامه...

● "پند لقمان حکیم به فرزند"
   ای جان فرزند؛ هزار حکمت آموختم که از آن، چهارصد حکمت انتخاب کردم و از آن چهارصد، هشت کلمه برگزیدم که جامع کلمات است؛ دو چیز را هرگز فراموش مکن؛ "خدا"  و "مرگ" را. دو چیز را همیشه فراموش کن؛ "هنگامی که به کسی خوبی کردی" "زمانی که از ک ...

ادامه...

● غنیمت فرصت
     غنیمت فرصت     http://setad-abm.com/setad/video/item/1250-%D8%BA%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA.html ...

ادامه...

● کلیپ تلنگر
     کلیپ تلنگر     http://setad-abm.com/setad/video/item/947-talangor.html ...

ادامه...

● نیکی به پدر و مادر
   نیکی به پدر و مادر     http://setad-abm.com/setad/video/item/83-valedeyn.html   ...

ادامه...

● حلال ، حرام و ربا
     حلال ، حرام و ربا     http://setad-abm.com/setad/video/item/82-reba.html ...

ادامه...

● عمل به آنچه خود می گوییم
       http://setad-abm.com/setad/video/item/81-video1.html ...

ادامه...

● کلیپ های فوق العاده زیبا از دکتر رحیم پور ازغدی
   برای دانلود بر روی عکس ها کلیک کنید. هر هفته کلیپ جدیدی به این صفحه اضافه می شود. http://uupload.ir/view/jb89_10.mp4 http://uupload.ir/view/839b_11.mp4 http://uupload.ir/view/l7ya_12.mp4 http://s9.picofile.com/file/8282736992/9.mp4.html ...

ادامه...

● وجوب امر به معروف مهندس تقوی
     برای دانلود به آدرس زیر تشریف ببرید.   up.facenama.com/file/154255/1460183565500656_mp4.mp4.html ...

ادامه...

● پاسخ به شبهات امر به معروف مهندس تقوی 2
     up.facenama.com/file/154265/1460186222711269_mp4.mp4.html ...

ادامه...

● پاسخ به شبهات امر به معروف مهندس تقوی
     up.facenama.com/file/154267/1460187023426223_mp4.mp4.html     ...

ادامه...


 
پوسترها و تصاویر
● در قیامت از کارهایی که نکرده ایم هم سوال می شود
   ...

● ماه نجات
   ...

● شهیده طیبه واعظی
   ...

● ماه رجب در یک قاب!!
   !!از ماه رجب بهتر و بیشتر استفاده کنیم!!     Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA ...

● اینفوگرافی امر به معروف و نهی از منکر
     برای دیدن پوستر در سایز اصلی لطفا بر روی عکس کلیک کنید....   ...


     ما مأمور به انتظاریم؛ انتظار یعنی چه؟ انتظار به معنای مترصّد ‌بودن است. در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به نام «آماده‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. انسان مؤمن و منتظر، آن‌کسی است که در حال «آماده‌باش» است. اگر اما ...

● سخن نگاشت های رهبری در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌
                 ...

● واجب فراموش شده
   ...

● هشداری برای آمران به معروف و ناهیان از منکر
   در خطبه ۱۲۹ نهج البلاغه مولا امیرالمومنین(علیه السلام) با عنوان پیمانه ها و ترازوها، هشدار هایی بیان می فرمایند که در پایان این هشدار اشاره به کلام الله مجید کرده: كما قال سبحانه: (كبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون).و بعد می فرمایند :لعنت خدا بر آمران به معروفی که خود تارک معروف اند، و ناهیان از منکری که خود آلوده به منکرند. عمل به این دستور حق درصورتی است که از اعمال خود حسابرسی داشته باشبم! والبته که به گفته ی تمام خردمندان امر به معروف با عمل خالصانه خود مامومنین تاثیر بیشتری داردتا گفتار ما !!!

● سرباز حقیقت
     ...

● میخوای چه کاره بشی ؟!!!
     ...

● همه مسئولیم 1
       ...

● عکس های اینستاگرامی 2
     ...

● عکس های اینستاگرامی
         ...

● تصاویر حاوی سخنان اهل بیت ع در رابطه با امر به معروف
             ...

● تصاویر حاوی سخنان امام خمینی ره در رابطه با امر به معروف
     ...

● تصاویر حاوی سخنان رهبری درباره امر به معروف
               ...

● پوسترهای امر به معروف با کیفیت بالا
     ...


 
صوت ها
● سخنرانی رهبری + فلسطین
     سخنرانی رهبری + فلسطین     http://setad-abm.com/setad/audio/item/86-rahbari22.html ...

● سخنرانی رهبری + شناخت حق و باطل
     سخنرانی رهبری + شناخت حق و باطل   http://setad-abm.com/setad/audio/item/85-rahbaridd.html ...

● سخنرانی رهبری + حسن خلق 94
       سخنرانی رهبری + حسن خلق 94   http://setad-abm.com/setad/audio/item/84-rahbar11.html ...


 
کاریکاتور
 
پیوند های مفید


 



 


 
معرفی کتاب

 


کتاب «حاکمیت در اسلام یا ولایت فقیه»، اثر ارزشمند مرحوم آیت‌الله سیدمهدی خلخالی است که در سال ۱۳۵۹ شمسی نگارش یافته است.

در این کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای به طور مفصل و استدلالی درباره «حکومت اسلامی»، «ابعاد ولایت معصومین علیهم السّلام و نحوه‌ی انتقال آن به فقهاى جامع الشرایط» و «جمهوری اسلامی» بحث شده است.


معرفی کتاب های بیشتر....

 

 

 
Text/HTML